Fransig duk & nåra björkslanor

Jaha ja,då har man luftat sej lite
i gamla bekanta omgivningar.
 
Jag,"Stora" Lill-Nisse och Wille
for först hem till mamsen och pappsen,
för där va fikat redan klart och dessutom
hade lillebror målarkludd just oxå anlänt.
 
Som egen företagare finns det tydligen inga röda dagar
i almanackan,men en snabbfika hanns iaf med.
 
Wille låg stadigt och fint i famnen på "äldremormor" och 
verkade trivas alldeles förträffligt.
Men så har hon ju vanan inne efter fem egna barn,elva barnbarn
och numera oxå fyra barnbarnsbarn!
 
Sen drog vi till farmor & farfars gamla hus,det har varit delvis
uthyrt ett par år,men står nu helt tomt igen.
Bortsett från alla grejer som finns kvar lite överallt förstås!
 
Köksgolvet är ju bara så fränt,ehh!
Åtminstone lite halvt om halvt modernt igen om 
man gillar rutigt vill säja.
Färgkonstellationen kunde förvisso ha varit en annan!
 
I en av alla lådor hittade jag farfars certifikat från när han
flög till Alaska med sina kollegor i riksdagen.
Varför dom inte skrivit dit hans namn fick jag dock
inget bra svar på.
 
William passade på att slumra lite mellan varven.
Sådär skönt skulle man ha velat ligga ingosad.
 
På tillbakaväg hjälpte morfar "Stora" att såga lite björkar.
Det ska hon visst ha till nåt projekt därhemma hos sej,ska
bli spännande att se det färdiga resultatet framöver.
 
Man fick sitta helt stilla i bilen sen och akta sej för kåda
och annat kladd!
 
När William sen hade fått lite mat i magen va det oxå dax
för oss vuxna att fylla på våra depåer!
 
Efter obligatoriska gosstunden med mormor va det tid för
Wille att åka hem till sej igen,och själv tog jag hand om
disken och satte mej på ballen med en påtår.
DÅ kom regnet(OCH åskan),och som det vräkte ner,skitväder-
regna kan det göra på nätterna!
 
Borsett från ett gammalt fönster och lite annat smått,fick jag
iaf med mej det här hem.
 
Nu ska jag ladda inför kvällens hockeymatch och så väntar
jag hem min stora Prins,han som spelat golf i Skåne med
en bunt andra tokskallar!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0