Dagens "to do"

Hade ju fan glömt bort att jag
lovat åka på en liten utflykt idag.
 
Utflykt och utflykt är det väl egentligen
inte om jag ska va ärlig,jag har lovat
min kära mor att riva runt lite bland
min bortgångna farmors gamla grejer.
 
Det är ju bara typ femton år sen hon
flög till nån annan galax,men dukar
och annat som kanske kan va kul att
ha som minne efter henne ligger
fortfarande orört.
 
Nu är ju inte jag nåt större fan av
broderade dukar iof,men eventuellt
fina spetsar kan man alltid sprätta
bort och återanvända förvisso.
 
Har jag tur kanske det finns andra
små roliga pillgrejer oxå.
 
Där rök m.a.o den s.k "slappartorsdagen"!
 
Ska nog banne mej dricka kaffe på fat
imorr´n,allt för att minnas lilla farmor
riktigt ordentligt.
Dom där stenhårda sockerbitarna hon
brukade stoppa i munnen och knapra
på samtidigt som kaffet smälte dom lite
granna,dom skiter jag faktiskt i.
 
Jag är ju lixom söt UTAN socker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0