Vårdagjämning & tillika internationella glädjedagen

Apropå det första så vet jag inte om
jag ska skratta eller gråta,men å andra
sidan,eftersom nu vårdagjämningen
infaller på "glädjedagen" eller tvärtom,
så är det väl lika bra att asgarva hela da´n.
 
Det lär ju knappast bli bättre om jag sitter
och tjuter i min ensamhet och tårarna trillar
ner i kaffemuggen,blaskigt kaffe är fanimej
bland det värsta jag vet!
 
Nej då,det är onsdag.
Det finns alltid hopp,och är det nån gång
man verkligen behöver skratta så man nästan
råkar ut för urinläckage,så lär det ju va nästintill
ultimat tillfälle nu med tanke på vädret.
 
Igår fick jag iaf en liiiten skymt av solens
bleka strålar på eftermidda´n,och tänka sej-
genast blev jag på mycket bättre humör.
 
Snudd på att jag hoppade ur bilen och gjorde
en handvolt i snön,fast sen kom jag på att jag
suger på just handvolter.
Så jag åkte hem och fixade kaffe istället.
 
Just det,jag hade ju fikagäster på fm,spontana
dejter är bland det bästa och mest uppskattade
som finns,man blir så varm innanför tröjan då.
 
Skit i snön och fokusera på himlen vetja!
 
Två små "grannkäringar" på samma gång(med ETT r som i kär).
Att dom ens fick plats bland alla "projekt" är ju en sak,men att
dom oxå vågade sej in där hela huset "stormar",DET tycker jag
är värt varsitt extra guld ♥-a.
 
"Hurtbullen" hade med sej paket,till moi♥
 
Underbara och alldeles förskräckligt turkosa ljuslyktor!
Hon känner sin granne väl den flickan...love them♥


Gårdagens ord:Tacksam OCH glad,trots vädret =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0