Tänka sej,idag ska jag laga ännu mera mat!

Ibland funderar jag på om det inte
vore bättre att döpa om bloggen
till "mittilivetmat" eller nåt!
 
Men iaf,ikväll har jag bjudit hit
mina små föräldrar på käk,och
på menyn står det fisk.
 
Jag vet att dom älskar det,och
faktum är att jag har en del
gösfilé som ligger och väntar
på att få bli tillagad.
 
Nu hade jag ju tänkt mej ris till 
detta,men eftersom pappsen inte
är överförtjust i det,så får jag nog
lägga lite potatis på hans tallrik.
 
Man vill ju på nåt sätt va lite extra
omtänksam en lördagskväll i mars.
 
Desserten däremot tänker jag köra
samma till alla,och den är inte riktigt
färdiguttänkt i nuläget.
 
Troligtvis blir det nåt med grädde till,
vore väldans synd att INTE bättra på
sommarlooken runt midjan nu när det
börjat så bra menar jag!(Hm!)
 
Men,innan jag sätter fart med att leta
rätt servetter och sånt,ska jag in och
dejta "Stora" en stund.
 
Det gäller att försöka fylla HELA
familjekorgen när man kan,och
imorr´n om jag har tur,så får jag
besök av "Mellan".
"Lillemans" kvot är redan uppfylld
med råge,och dessutom anar jag
att hans söndag kan tänkas innehålla
lite kli innanför pannan,så han får sova
då har jag bestämt!
 
Nu tar vi tag i den här da´n,och så 
hörs vi lite senare.
Med stor sannolikhet KAN det då
dyka upp en matbild eller två.
 
ÅH VA KUL tycker ju ni.
Visst!!? :)
 
Att jämt fota mat och bakverk
kräver sin kvinna,dessutom retar
det alltid nån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0