Ibland förstår jag mej inte på mej själv

Oftast,eller förresten jämt när baklusten
sätter in,så kladdar jag ju till sånt som
jag själv gillar,varför stå med en burk
hallonsylt till syltgrottor när jag avskyr
allt sliskigt i bakverk lixom!?
 
Men igår,vad gjorde jag då om inte kom
hem med en rulle mandelmassa.
 
Det om nåt är sånt jag heller aldrig brukar
använda mej av precis.
 
Kan va så att jag inte orkar göra egna mandel-
bottnar till biskvierna jag tänkt göra,och så kan
det va på det viset att jag inte själv äter av
bakverken sen eftersom mandelmassa inte
är min grej.
 
Fast ändå,det känns aningen korkat iaf måste
jag medge.
Stå här med ingredienser som känns helt fel.
 
Nu vet jag varken ut eller in och det gör mej
ganska lessen i ögat såhär på lörda´n!
 
Biskvier som KAN va nåt av det smaskigaste
som finns till helgfikat,lite lyxigt och arbetat
med kärlek,om det inte vore för den där satans
korven med mandelmassa som ligger här.
 
Vi får se,jag kanske tar en tur ut i det kalla
fria soliga marsvädret istället,även om jag
inte ens där begriper hur fan jag tänkt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0