En liten "mammadag"

Om ens ömma moder frågar snällt
om man vill följa med som sällskap
till annan stad då hon ska på röntgen,
då finns det lixom inget annat svar än
ett friskt JA!
 
Såklart man ställer upp och följer med,
högst troligt visar vägen och kanske,kanske
oxå smusslar med sej en termos med gott
kaffe att bjuda på innan det är dax att irra
runt i okända korridorer bland andra patienter
och en och annan läkare.
 
Man skulle kunna säja att det blir som en
liten onsdagsutflykt men utan att besöka
Ingvar´s "lilla" varuhus på tillbakavägen!
 
Sånt har vi verkligen inte tid med,rättare
sagt så har jag både servetter och värmeljus
hemma,och nån slabbig köttbulletallrik med
äcklig lingonsylt och klumpig sås på,är verkligen
nåt jag kan hoppa över årets alla dagar!
 
För att inte tala om "Billyjäveln",den dåren 
är jag skittrött på sen lång tid tbk!
 
Näevars,jag följer som sagt enbart med som
guide och förbannat trevligt resesällskap,
och så kanske jag får tillfälle att läsa senaste
skvallertidningarna i väntrummet oxå!
 
Najsig "lillörda`" på er då!
 
Idag tar jag turkosa jackan som jag fått av "Mellan" ♥
Love it♥

Skålen kan ni bortse från,den matchar iof,men den får
stanna hemma i skåpet tror jag nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0