Slottspromenad

Igårkväll när jag hade druckit mitt
sedvanliga kaffe och filosoferat lite,
bestämde jag mej för att "kors i taket"
gå en liten promenad.
Och liten blev den,cirka 200 meter max,
för jag hamnade av nån märklig och
helt spontan händelse hos DLV.
 
Vi snackade lite och sen frågade hon
om jag ville hänga med på en kvälls-
tur till Mauritzbergs slott vid Bråvikens 
strand och kolla lite.
 
Klart jag ville,är man totally ledig från
typ allt och dessutom jävligt social av sej,
så tackar man fan inte nej till ett sånt
erbjudande en varm sommarkväll i juni.
 
Jag har ju förstås varit här förr,men det skadar ju inte att åka nåra gånger
till,om inte annat för den härliga utsikten och det sköna läget.
 
Jag poserade förstås glatt och villigt,för "spex was in the air" s.a.s!
 
Här satt visst nån bonde från "Bonde söker fru" och hånglade
upp en potentiell fruga för nåt eller nåra år sen.
 
Jag va ju inte sämre än att jag hånglade upp DLV när nu
tillfälle gavs denna vackra kväll.
Hon kändes inte speciellt medgörlig,men vafan,nuförtiden
måste man ju kyssa en hel massa folk innan man hittar rätt.
 
Det här va dock bara jävla bluff,gräs,vatten och sten,ingen kärlek
alls så långt ögat nådde.
 
Vi tog en rundtur inne i slottet oxå,och DLV posade med
allvarlig 1700-talsmin.
Klädstilen kan ni skita fullkomligt i,för hon hade glömt
klänningen hemma!
 
Jag tänkte först ta av mej naken så det skulle bli mer realistiskt,men så 
kom jag på att det inte hade hjälpt iaf.
För det första är jag ju inte likblek,och inte har jag sillisar heller!
 
Från trappan på slottet ser man hela allén,ganska maffigt och angenäm utsikt.
 
Solen sänkte sej sakta i väst och vi for hemåt igen.
Sommar-Sverige är fantastiskt,även på "hemmaplan"!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0