Leverans och fikadejtstisdag

Snart kommer han den där Amerikat-
resenären och hämtar glasen som ska
flyga över Atlanten,och i em ska lilla
jag fika med en very god vän.
 
Man kan ju hoppas att regnet inte står
som kvastskaft i backen då,för när det
är sommar vill man ju lixom sitta ute.
 
Innan jag drar iväg och pimplar kaffe
måste jag dock påbörja ytterligare ett
par glas till en annan polare,OCH skriva
ett par kort och annat pill som en donna
givit mej i uppgift att ordna.
 
Man blir glad innanför hela linnet när
folk & fä ber en att fixa uppvaktnings-
grejer åt dom.
Och faktiskt ganska stolt oxå,för det borde
ju betyda att det jag gör inte är helt uppåt
tapetvåderna illa.
 
Nu väntar däremot mitt "hemmakaffe",så
jag kommer igång riktigt rejält.
Man vet aldrig vilket humör som kan yttra
sej om jag inte får ett par muggar eller sju!
 
Ovan,ett fä tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0