Internetuppkopplingsstrul á la modem i "bridge mode"

Just det,hatar vi tekniskt strul eller
tycker vi rent av att det är kul!?
 
Inte så värst va!
 
"Lilleman" kom nämligen hit runt
middagstid,då va förresten redan
"Mellan" & hennes kompis här,
det kanske inte hör hit men ändå.
 
När tjejerna åkt och tagit med sej 
Cindy,fixade jag som den snällaste
och ömmaste moder jag är,käk till
"Lilleman" så han blev mätt i magen.
 
När det va klart och uppätet fick han
så för sej att det skulle fixas lite med
mamsens modem,jorå,det gjorde han-
med besked dessutom.
 
Och när det fixeriet skulle ha resulterat
i jättebra och totlåterställt modem,då 
lös det bara rött och sen kunde jag varken
kommunicera med Sverige eller övriga
världen alls!
 
Kul som fan,eller jävligt irriterande.
 
Jag satte då förstås "Lilleman" i åter-
ställningsarbete och så fick han ringa
nån slags support och erkänna sina
synder denna regniga torsdag.
 
1½ timme tror jag att han pratade med
den där supportkillen samtidigt som det
knappades in koder och lösenord,byttes 
portar och ingångar med utgångar och
extra sladdar.
 
Fan vad jag blev svettig,för när röda lampan
sent om sider slutat blinka,ja då gick det lik
förbannat INTE att få till nån somhelst upp-
koppling till nätet.
 
Fuckinggreat som vi brukar säja,och
brygga en stor mugg kaffe på det!
 
När kaffet va urdrucket och typ hundra
koder och om & från och tillknappar
samt datorn startats om.....DÅ finally
kunde jag surfa ut på internetvågorna igen!
 
Jävla torsdagspärs,för teknisk apparatur
bara SKA funka,utan en jävla massa tjafs
och koder som inte uppgraderas eller som
rent av ligger kvar och möglar i sista porten.
 
Nuså,nu äre lugnt på min gata igen,men
det kunde ha gått åt helvete....med både
det ena och andra.
 
Tack "Lilleman" för att du ställde allt
tillrätta igen,nästa gång rör du INTE
varken modemet eller router,bassattduvet!
 
"Over and out trix and shout"
 
Halleluja!
Nu kom solen oxå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0