Grill & chill

Det föll sej som så,att "Stora" &
hennes Nisse tyckte vi skulle ta
bilen till dom och umgås lite igårkväll.
 
Såklart vi gjorde,in med hundar och
lite käk i bilen,sen plockades både
"Mellan" & "Lilleman" upp på olika
adresser och kosan styrdes mot den
preparerade grillen i junikvällssolen.
 
Alla glada och förväntansfulla samlade jag på samma bild och bad dom
dessutom vinka till fotografen!
 

William fick ligga i vagnen när vi åt,och han hade sällskap
av både gosefilt och annat skoj.
 
"Stora" hade plockat blåklint och ställt på bordet,bara prästkragarna som
fattades för att vi skulle börja sjunga nationalsången.
 
När maten va uppäten fick Wille sitta hos "extramorfar",eller
Prinsen som han oxå kallas you know♥
 
Moster ville förstås oxå gosa lite med kvällens
yngsta deltagare och det gjorde hon.
 
Det va ju ganska soligt,så Wille fick naturligtvis låna
mormors brillor.
Kanske aningen för stora,men å andra sidan skyddade
dom halva pannan oxå!
 
Sen tog Nisse fram en påse godis och grillade på
eftervärmen så alla som ville fick snaska lite.
 
Eftersom jag är en så underbar och alldeles förskräckligt
social svärmor,höll jag förstås Nisse sällskap vid grillen.
 
Det bjöds på nybakad ananaspaj oxå,så hungriga behövde vi
verkligen inte sitta och va precis!
 
Av nån konstig anledning så kan jag ju inte låta bli att fota Wille både
i tid och otid.
Han är ju bara så gosig♥
 
Tre "något" äldre skitungar,som jag bad klämma ihop sej på
en och samma bild.
Mamis hjärtegryn minsann,puss på dom♥
 
Tiden går fort när man har det sådär
oförskämt bra OCH trevligt,så lördagen
hann övergå i söndag innan vi tackade
för oss och for hem.
 
När jag så landade i mitt eget här hemma
igen,blev det en tidig (01.10) mugg kaffe och
en tyst stund på ballen innan sängen tog
emot min sargade,gamla lekamen.
 
Kram då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0