Balt,Baltzar von Platen

Visst då,idag väntar en liten tur
på Göta Kanal med goda vänner.
 
Det vore ju lixom fan om man inte
nån gång hade åkt åtminstone en
liten bit av detta enorma bygge när
man bor som man gör.
 
Först hade jag tänkt mej en enveckastur,
men tyvärr låg det inga småpengar och
skramlade i byxfickan.
 
Kostar ju bara mellan 15-20.000 i runda
slängar,och det va ju lite saftigt när jag
tänkte efter.
 
Turen vi ska åka idag går mellan Bergs slussar
och Borensberg,och är jag inte helt fel informerad,
så får vi iaf slussas nio gånger typ.
 
Jag har beställt skitbra väder och ska sitta
längst fram i fören och vinka till alla vid
sidan av kanalen.
 
Lite "Silviastuket" ni vet!
 
När ni läser det här har jag varit uppe ett
antal timmar och har just gått ombord.
Såvida jag inte glömt biljetten hemma
vill säja.
 
Fast det lär ni ju märka imorr´n,ser ni inga
kanalbilder här,så satt jag högst troligt kvar
i bilen och drack upp det medhavda kaffet.
 
Kanske inte lika gemytlig som en båttur,men
vafan,det finns ju dom som inte får nåt!
 
Bild lånad från Google!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0