Vi roar oss var och en på sitt sätt

Igår förstår ni,gifte sej min privata
nagelteknolog med sin rara lilla
Italienare i kyrkan bredvid.
 
Kul för dom då kanske ni tänker,
och det va det högst troligt,annars
hade dom väl inte gjort det.
 
Det va lixom en jävla bra tajming av
dom,för eftersom jag blev uppkallad
till DLV som moraliskt markstöd då hon
klättrade upp på sin målarställning,och
då bröllopsfesten hölls typ 50 meter bort
så hade vi gratis underhållning HELA
långa kvällen.
 
Diggilo diggilej,backstagedans blev vår grej.
För efter målningen slog vi oss ner
i solen DLV och jag med lite dricka och
så jazzade vi runt lite där.
 
Dunka dunka och fjorton danssteg i
gruset på hennes baksida,så blev
kvällen komplett helt gratis och utan
att vi behövde tänka på aftonklänningar
och kindpussar till höger & vänster.
 
Faktum är att vi bara kramades lite,
Herr Pes har ju en jävla förmåga att
tränga sej på helt oinbjuden annars
som vi ju vet,och det ville DLV inte 
riskera eftersom hon typ överlämnat
honom omedvetet till mej förra veckan
och inte alls ville ha honom i retur.
 
 om 
Hon är min braveheart och sweetheart DLV,klättrar upp
ända i skyn (nästan),för att måla sitt lilla hus!
 
Jag stod nedanför och pratade om allt möjligt bara för att
hon skulle hålla fokus på mej och inte på höjd eller skakningar.
 
Efter att målarkläderna åkt av,satt vi där och njöt i kvällssolen
med gratis musik i bakgrunden.
 
Jag va som sagt inte heller festklädd,äger varken kjol eller
klänning så det va ju en jävla tur att man inte va bjuden på
den dära bröllopsfesten.
Jag är inte alls bitter över det,bara JÄVLIGT bitter över att
fortfarande behöva dras med Herr Pes,jävla skitsällskap!
 
DLV hade just igår inhandlat en klänning dock,
så jag sa att vafan,vi plankar in på bröllopsfesten
iaf,det är nog ingen som märker att jag har
shorts och gympadojjor.
 
Tar vi dessutom med egen dricka,då kan dom väl fan inte
misstycka fortsatte jag och började gå....
 
Vi ångrade oss emellertid,för det va både lugnare
och mer gemytligt där på DLV´s baksida och så hade
vi ju varken brödrost eller Aladdinask att ta med till
de nygifta tu.
 
Helt plötsligt blev det mörkare,men musiken
och festen fortsatte bredvid,så då gjorde vi det
oxå DLV & jag.
Man bryter lixom inte upp hur somhelst!
 
Darlingen va ju som ni vet på Iron Maiden
i huvudsta´n så honom hade jag ingen
kontakt med alls under kvällen.
 
00.20 däremot,DÅ ringde han och meddelade
att han va på G hem igen.
 
Så,efter dans på DLV´s baksida med flera
timmars tjatter,lite vindruvor och annat gott
traskade jag hem i natten.
Bytte om och laddade bryggar´n och så satte
jag mej med min kaffemugg i köket och väntade
på darlingen.
 
Idag är jag inte alls seg eller trött,det hade jag 
däremot varit om jag headbangat på konsert
eller sjungit Italienska snyftare på ett lördagsbröllop.
 
Nu gjorde jag ju inte det,för alla ser vi till att roa
oss var och på eget vis,och jag valde det med DLV-
GIVETVIS!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0