♫Vad gör man på en fredagmorron?♪♫♪

...Jo,man väntar på att åskovädret
from HELL ska dra bort och att det
ska sluta regna in från balkongtaket.
 
Efter att ha suttit med en nervig och
fruktansvärt rädd hund i famnen från
sju på morgonen,så kan jag meddela
att det inte bara är väderspänningar
som gör sej påminda,kramp har jag
faktiskt oxå.
 
Alltså,jag är inte rädd när det åskar,
däremot har jag stor respekt och tycker
att dom förbannade smällarna gör ont
ända in i benmärgen.
 
Att det sen är blixten som i sej är mest
förrädisk,det tänker jag lixom inte på.
Det är ju som sagt dom sprakande och
högst öronbedövande smällarna som
är äckligast.
 
Och det faktum att strömmen kan försvinna
så jag inte får mina stadiga muggar kaffe.
 
Fatta hur mycket jag ligger efter nu i min
dagliga förmiddagsranson.
Åtskilliga muggar om jag ska va ärlig.
 
Regnet ja,det har ju oxå stått som spön
i backen,fan vad det har vräkt ner.
 
Det är vid såna här oväder jag är MER än
tacksam över att jag inte bor kvar i mitt
gamla hus.
Dessa jävla översvämningar i källaren stod
mej som kloakvatten ända upp i näsborrarna.
 
Tyvärr fick jag höra,att mitt gamla hus även
denna gång drabbats,stackars "Lilleman",han
som har sitt krypin på nedervåningen.
 
Jag kanske t.o.m skulle slå en kik i källar´n
här oxå,jag menar det vore ju förbannat trist
om ALLA pinaler därnere simmade omkring,
inte minst min lilla Vespa.
 
Eller så väntar jag,då slipper jag isf ta dagar
på mej att sortera bland sakerna och behöver
bara fixa en container.
 
Allt är ju relativt,så även vädret....tydligen!
 
Min stackars pall fick sej en rejäl juliblöta,och som han
surade sen.
 
Det va kusligt mörkt ett par timmar,tyvärr lyckades jag inte
fånga nån av alla hundratals blixtar som for över hela
samhället,men ambulansen kom iaf med!
 
Nu direkt till bryggar´n,här ska drickas Gevalia!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0