Så blev det juli helt plötsligt

Jag hinner fanimej inte med i dom
här månadssvängningarna.
 
Nyss va det student och skolavslutnings-
tider,min födelsedag och midsommar,
nu knackar väl tomten på dörren och
"Hoho´ar" vilken dag somhelst oxå.
 
Det är ett jävla skit,att inte vår och 
sommar kan stanna i åtminstone
8-9 månader varje år,så man hinner
med allt man vill göra och framförallt
hinner njuta ännu mer av ljusa,långa
och förhoppningsvis varma dagar.
 
Men som sagt,juli va det!
 
Igår hade vi dock juni kvar hela da´n,
och innan jag bjöd kidsen och Lill-Nisse
på grillat,hann darlingen och jag ta en
tur till skogen oxå.
 
Med tanke på att det blev en kortare skogspromenad,så
hittade vi iaf en hel del.
 
När maten va uppäten och jag hade röjt undan,
tog kidsen och jag kaffe i köket.
Dom Youtubade gamla gamla filmklipp och
skrattade så man själv fick bubblor i magen!
UNDERBART!
 
Wille blev lite trött efter allt skrattande och sin slurk,så han
somnade på soffan en stund.
 
När matgästerna åkt hem gick jag ut och kvällspratade lite
med "Kotte" som gick i gräset och åt.
Han hade egentligen varken tid eller lust att konversera,men
ställde iaf upp på en bild.
 
Så avslutades juni månad anno 2013,nu är det bara
att göra det allra bästa av den här månaden.
 
Välkommen juli då,och se för fan till att det blir
riktigt rejält hett med mycket sol!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0