När mamma & pappa är på bröllop stannar Wille hos äldremormor

Han har det bra den där Wille.
Sova ute i det fria på riktiga
landet bland humlor som surrar
och kossor som går och betar i
hagen en bit bort,när hans päron
är på bröllopsgalej.
 
Med van hand satte "äldremormor´n" över myggnätet när jag
och "Mellan" kom på besök och fikadejt.
Wille hade just ätit och somnade mer än gott där i vagnen.
 
Kossorna en bit bort ställde mer än gärna upp på gruppbild,iaf ända tills
Cindy skällde ut dom efter noter.
 
Ärligt talat,så tycker jag lite synd om dom som måste ha så förbannat fula
öronmärkningar.
Jag menar,går det inte att göra dom "liiite" mindre,eller!?
 
NEJ,jag kan ju INTE låta bli att fota hej vilt,det vet ni ju vid det här laget!
 
Man kan inte annat än fascineras av detaljrikedomen.
 
....och färgerna....ljuvligt!
 
Sex stycken ekorrar huserar vilt och äter mamsen och papsen ur huset,och
idag kom två av dom fram och visade sej.
 
Ett snabbt dyk ner i matbehållaren för att hitta en god nöt,och dom har en
jävla snits på det där kan jag tala om.
 
Sen kom nästa nerklättrande och ville ha lite käk oxå!
 
Han var ivrig,men fick snällt vänta även om det tycktes va jobbigt.
 
Den första ekorren gjorde sej alls ingen brådska,utan satt lugnt kvar
och smälte maten en stund.
Det är underbart att se dom små liven,OCH höra hur dom lixom kluckar och
låter precis hela tiden.
 
Wille långsovare ja,han vaknade inte en endaste gång.
Så "Mellan" & jag fick snällt åka igen utan minsta gos
den här eftermiddan.
 
Å andra sidan,dom är ju jäkligt gosiga när
dom sover oxå för den delen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0