Mormorstid

Idag förstår ni,idag har jag fått den
stora ynnesten att "hänga" med Wille
HELA långa da´n.
 
Vi ska gosa och han ska äta.
Han ska sova och så ska vi
gosa ännu mer.
 
Däremellan blir det säkerligen
en och annan promenad i vagnen.
 
Moster ska jag hämta upp oxå,och
hundarna ska med,jag är ju lixom
mormor till dom med kan man säja,
så naturligtvis får dom följa med
istället för att ligga hemma allena.
 
Willes mamma ska jobba lite extra
på annan ort,och det vore ju bortom
allt resonemang annat än att mormor
ställer upp som barnvakt då.
 
En hel dag med kvalitétstid i ordets
riktiga bemärkelse är vad det blir.
 
Och som vi kommer njuta jag och Willes
moster,d.v.s "Mellan",hela tiden kommer
vi bara:
"Ameh åh,kolla,nu gör han si & så"!

Att han sen får stå ut med att bli fotad i tid
och otid,det hoppas jag han inser redan nu.
 
I annat fall lär han bli varse det.
 
Älskade Wille ♥♥♥
 
Gullungen nummer ETT! ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0