Goddag fredag,lite bitter är jag faktiskt

På senaste tiden har faktiskt vädret
visat sej från en soligare sida,och
med det följer oxå behaglig värme.
 
Vad vill man göra då,och var vill man
lixom INTE befinna sej då?
 
Precis,jag vill INTE sitta på en innergård
till allmän beskådan.
Jag vill ligga i en båt och guppa på böljan
den blå,eller för all del ligga på en solvarm klippa.
 
Men näerå,det gör jag inte,för Prinsen har
jobbtid kvar innan semestern börjar,och jag
har fan ingen dragkrok på bilen så vi två kan
inte dra iväg med båten.
 
Just DÄRFÖR är jag aningens bitter,för det
kan man ju ge sej den på,att när möjligheten
till skärgårdsliv infinner sej,då.......
(vågar inte ens uttala orden)
 
Näerå,jag fortsätter väl att då & då sticka
ut nosen genom porten och ger blanka
fan i om Postlastbilen får fel på styrningen
och kör in i staketet när chauffören råkar
se min body.
 
Kul är det inte,men som dom säjer:
"the show must go on"!
 
TADA!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0