Den som ger den får

Idag har jag varit på ett alldeles strålande
humör,sådär typ "ingenting kan stoppa mej"!
 
Jag tror stenhårt på det där med "karma",och
om man så bara gör en endaste person glad,så
blir man ju själv ÄNNU gladare.
 
Det där brukar alltid komma igen,inte
nödvändigtvis från samma håll,men på
ett eller annat sätt slår det positiva tillbaka
med full kraft när man minst anar.
 
Som ni vet,så hittade vi ju lite svamp igår,
så jag kom att tänka på ett äldre par nåra
kvarter bort.
 
Dom är lite till åren och varken kan eller
orkar gå i eländig terräng.
Vad gör man då?
 
Jo,man häller upp lite kantareller på en
tallrik och ser till att dom åtminstone kan
få sej en macka med pinfärska och stekta
guldklimpar såhär på måndagen.
 
Dom blev mer än glada kan jag säja,för
att inte tala om hur varm jag blev i hjärtat
över deras reaktion.
 
Inte nog med detta,jag hyrde på Gustav
Vasas tid ett litet hus av ett äldre par.
Vi har sen dess hållit kontakten och
nu när mannen inte finns längre har så
frun flyttat ett stenkast från mej här i hooden.
 
Jag råkade på henne för ett par veckor sen,
och så kom vi att prata om bullar.
Hon sa:
"Jag orkar inte hålla på med sånt längre,
  men det är ju så gott"!
 
Så jag tänkte,att hur lätt är det inte för mej,
att slänga ihop en deg och baka nåra bullar
som jag sen kan överraska henne med.
 
Sagt och gjort,och sen la jag ett gäng ugnsvarma
bullar på ytterligare en tallrik och så gick jag förbi
min gamla husvärdinna med den.
(gick faktiskt förbi svampparet oxå med nåra!)
 
Att se glädjen hos andra för till synes knappt
nånting,och att sen få rejäla kramar och även
en klapp på kinden,det är som balsam för själen.
 
En vänlig gest behöver faktiskt inte kosta mer
än en liten stund av din tid,och det gäller att
göra det bästa av tiden vi har.
 
Upprymd och på värsta bästa humöret,ställde
jag mej sen och lagade godaste matlådorna
till min darling.
 
Och känner han inte hur mycket kärlek dom
smakar,ja då har jag helt enkelt misslyckats
helt med kryddningen.
(fast jag har ju svårt att tro´t)
 
Kram & glöm inte bort "KARMAN" ♥
 
GUL kärlek på tallrik!
 
Hembakat med KÄRLEK och äkta smör!
 
Kärlek TILL kärlek med extra kärlek ♥♥♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0