Dagens middagstips

Inte för att jag vet om jag själv ska
käka av det,men "nån" gör´t nog.
 
Man tar vad som finns hemma,så det fick bli kycklingbröstfilé.
Den stekte jag på och kryddade med svartpeppar och kyckl.krydda.
Pressade en stor vitlöksklyfta och lät det puttra med lite grädde.
 
Under tiden kycklingen puttrade i pannan,hyvlade jag lite ost,
skar en gul lök i skivor och delade en burk hela champinjoner.
 
Gjorde ett sylvasst snitt i varje filébit och knölade in nåra
skivor ost och lite champinjoner i varje.
 
Till sist åkte kycklingen ner i en ugnsfast form med resten av
svampen och löken uppepå och sen hällde jag över grädden
från stekpannan.
Nu ska det bara in i ugnen och stabba till sej ett tag.
 
Vill man kan man ju käka ris eller kanske bara
en sallad till,det beror lixom helt och hållet på
hunger och lust.
 
Varsågoda vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0