Dagens gubbjävel

  1. Dagens "citron",nyss på apoteket.
    Mannen till expediten:
    "Vafan säjer du,får jag inte min medicin"?
    -Nej,du har ordination på 1 tabl./dag och tog ut 100 tabl.för 3 v.sen!
    "Men för helvete,du vet väl inte hur ont jag har"!
    -Nej,men så är tyvärr reglerna!
    "Jaha,mutter och svordomar...då tar jag ut av dom andra recepten då"!
    -XXX finns inte hemma,men jag beställer åt dej!
    "För fan,INTE hemma,vad mena...r du"?
    -Ja,eller så kan du hämta i stan!
    "Nä nu jävlar,tror du jag åker till stan när jag är här,bara för att du inte beställt hem så det finns,VA"?
    ...så fortsatte "citronen" tills jag inte kunde låta bli att säja:
    "-Antingen tonar du ner dej,eller så går du hem och lägger dej igen,den där abstinensen i kombination med JÄVLIGT dåligt uppförande gynnar inte NÅN"!
    SÅÅ nära var jag att få dagens käftsmäll,och deN hade jag gladeligen tagit,för som jag led med expediten.
    Sorteras egentligen under:"GUBBJÄVEL UTAN HYFS"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0