Stressig kväll

Strax innan jag skulle dra iväg på
partaj kom "Lilleman",han va jätte-
hungrig och ville ha käk.
 
Fram med köttfärs och fixade mat
till honom.
Samtidigt passade jag på att göra
en skink,ost,bacon och broccolipaj.
 
Ameh vaddå,man är väl multitaskande
pingla i sina bästa år lixom!
 
SEN,i sista sekund drog jag på mej
gåbortstassen och for iväg.
 
Ljus och dofter och sprayer så man blev alldeles vimmelkantig i pannbenet!
Själv efterlyste jag "kaffedoft" på ljusen,men se det fanns ju INTE,dålig stil
tyckte jag,och fick nöja mej med det som värdinnan hällt på termos.
(vinet gav hon fan i att bjussa på,synd för henne,för då hade det blivit klirr i kassan)
 
"Smörgåsbordet" dignade av godsaker och ingen gick hungrig därifrån!
 
Naturligtvis behövdes det fixas mera kaffe,JAG va ju där!
 
Värdinnan måste dock öva på att göra fler saker samtidigt,för hon tappade
räkningen när jag tjattrade med henne och blev tvungen att börja om.
(en snabbkurs hos Majso kanske!?)
 
Kvällens Partyvärdinna (under lampan) va väldigt duktig på sin sak och
berättade med entusiasm om hela konceptet med verklig inlevelse.
Att hon sen protesterade då jag knäppte bilden för att hon inte fixat till
posen ordentligt tog jag ingen somhelst hänsyn till.
Här är vi som vi är sa jag och skrattade!
(orka retuschera lixom)
 
Vissa hade satt sej i soffan,det ville inte jag.
Varför utsätta sej för mer frestelser än nödvändigt!
(OBS!Chokladask)
 
Douglas gav blanka fan i både mackor & choklad och la sej på behörigt avstånd.
Kan oxå ha varit så att han inte orkade höra på allt kacklande i hönsgården!
 
 
Nu undrar ni säkert om jag köpte nåt!?
HALLELUJA slå på stora ljusbongotrumman,
jag GJORDE faktiskt det!
Varsågod för den bonusen kära värdinnan,du
kan få komma och sniffa väldoft på min toa i
"huset Gud glömde" framöver! =)
 
 
När vinet,jag menar kaffet va urdrucket och
beställningen betald,stack jag hem igen,bytte
om till ickepartystassen och laddade bryggarn.
 
Precis då och där kom jag på att jag glömt ta
det obligatoriska bilkortet!
Man MÅSTE ta MINST 100 kort per dag när man
sitter i bilen,spelar ingen roll om man behöver
åka hit eller dit.(visst värdinnan?)
 
Nu missade jag ju emellertid det,så det fick bli
en helt vanlig köksbild,UTAN nån jävla mobil-
mackapär i ena örat!
 
Varsågod Lena,this is specially for you :D
 
(och tusen tack för partykvällen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0