Saker som irri terar mej jätte mycket!

Hur många verkar inte ha skolkat
från svenskalektionerna när dom gick
i skolan,för det kan väl fan inte va så
att alla som skriver ser dåligt oxå!?
 
Punkt,kommatecken och sist men
inte SÄR SKRIVNINGAR!
 
Som igår,och här är ändå ett väldigt
litet och enkelt exempel på vad man
kan läsa:
 
"Efter som det är den stora pizza dagen
  så fick det väll bli pizza"
 
Vaddå efter som?
Före då?
 
Kommatering verkar ju oxå helt
meningslöst när jag tänker efter.
Och punkterna förstås!
 
Fan jag blir bara ledsen när jag tänker
på eländet och att det är oundvikligt att
inte flera gånger per dag behöva se och
försöka läsa olika texter och diverse annat
som man inte riktigt får grepp om eller ens
fattar hur dom menar lixom
 
stor bokstav verkar inte heller passa in
i dagens texter och det gör ju allt mycket
lättare för då vet man ju verkligen vad som
hör hit eller dit eller fram och tillbaka hela
tiden är det så här jag blir helt konfys och ni
kanske hajjar lite hur jag menar men nu ska
jag inte tjata längre det kliar i halsen och
näsan känns lite rinnig så det är nog bäst att
jag kurerar mej lite tror jag visst
 
hoppas ni hade ett jätte trevligt ny år och
att  inte bak smällan kom som ett extra
ut delat brev på posten sånt är ju aldrig
väl kommet nån gång ha en bra onsdag
kära ni jag fort sätter välll med mitt
 
igår åt jag hör och häpna faktiskt två smör gåsar
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0