Så kan det gå när man har för hög ugnsvärme på!!!!

Tänkte att jag skulle va lite duktig
och göra godaste mandelpajen för
att imorr´n bjuda mina kurspolare på,
då det är typ sista gången.
 
Men OJ så jävla bra det INTE gick!
 
Mest förbannad över klantigheten är
jag för att det är så dyrt med mandel!
(iaf lite)
 
Å andra sidan,jag har inte bakat pajen
med glutenfritt mjöl förr,och inte fan
betedde den sej normalt därför heller.
 
Där får man för att man försöker göra
sej till och tänka på allergiker oxå.
 
Men,nu slänger ju inte jag förklädet i
soppåsen bara för det,nej fan,imorr´n
bakar jag det som först va bestämt,nämligen
en liten Pavlova.
Den är det inte ens glutenfritt mjöl i.
 
Bra så!
 
Go´natt om ett par timmar då´rå!
 
Om ni stirrar riktigt jävla mycket,kanske inte ni heller ser alla hjärtan och
stjärnor som jag så fint tog ut i degen och la uppepå!!
Det är dom mörkare "sakerna" som ovan utsatts för EXTREMT hög värme och som
nu simmar omkring i den ljuvliga mandelsmeten!
 
Note to self:ge fan i att gå emot ugnsvredet!!!
Sorteras under "mänskliga misslyckanden/klantighet"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0