Tightsbruttan is back

Det föll sej som så,att när "Tightsbruttan" for
till Amerikat i veckorna två,så fick jag den
stora äran att vara förste posthanterare.
 
Ett väldigt enkelt uppdrag och inte alls
betungande på nåt sätt.
 
Sent i lördags eftermiddag kom hon så hem
till vår lilla by igen,med resväska full av både
det ena och det andra.
 
Igårkväll kom hon över i flygande fläng för
att hämta sin lilla postpåse,och med sej hade
hon ett litet "tackpaket" till mej.
 
Man blir ju inget annat än rörd i hjärtat av
omtanken,för naturligtvis ställer man ju upp
och hjälper till om man kan.
 
Nu väntar jag bara på att få höra ALLT om
hennes tvåveckorsresa där både Manhattan
och landsbygden betats av i rasande tempo.
 
Kanske hinner jag bjuda på en slurk glögg
innan hon måste kila igen,och så ska jag
se till att hitta en passande klapp oxå.
 
Dagarna kommer fullkomligen flyga fram
den här veckan före jul,så det gäller att vi
planerar väl och bokar in en passande dag.
 
Lite lätt jetlaggad stod hon där i hallen,och
med "New Yorktröja" på för att det inte skulle
råda nåra somhelst tvivel om VAR hon varit!
 
Ett tackpaket och en julklapp!
 
Kanske till "lillörda´n"?!
Och med en USA-pin på dressen.Den lilla flaggan kan jag
ju sätta på MIN tröja sen,OM vi nu kommer till staterna som
jag hoppas och önskar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0