Nyårsplanering not deluxe

Jag kan inte komma ihåg att jag nånsin
planerat livet ur mej inför ett nyår.
 
Ärligt talat så tycker jag inte ens att det
är värt besväret för en enda kväll.
 
Jag portionerar hellre ut lite spontankvällar
då och då istället,jag menar:vafan äre för
speciellt med nyårsafton lixom!?
 
Senaste 9 åren har vi förvisso firat förlovningsdag
då,men inte ens dom har varit överdrivet storslagna.
 
Man skulle ju kunna tycka att den som närmar
sej eftersom det i år firas 10 gemensamma ringår,
borde uppmärksammas lite extra,men vafan orka!
 
Har inte ens haft en tanke på nån särskild mat
och definitivt inte på nån dessert.
Jag är bara SÅ jävla trött på ordet mat att jag
typ vill gå och kräkas i närmsta hörn.
 
Lite sallad och en slät mugg kaffe skulle faktiskt
sitta ganska fint,även om det är AFTON och 
jubileumsdag just då.
 
Sen kommer vi osökt in på raketer och fyrverkerier,
och där sätter jag bestämt ner båda fötterna och
säjer NEJ.
NEJ,det ska INTE slängas kosing i sjön på sån skit.
 
Jag kan fixa gratis fyrverkerier lite senare bakom
stängda dörrar utan att vare sej skrämma djur eller
bli av med fingrar och sedlar.
 
M.a.o kan jag sluta tänka på nyårsafton överhuvudtaget,
och linneduken kan få ligga kvar i skåpet.
 
Nåra värmeljus ska jag nog tända iaf,man behöver ju
inte skippa allt vetja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0