Happy in da rain

Man vaknar till regnsmatter mot rutan
och känner "JIPPI",det är inte snö som
som ligger äcklig utanför iaf.
 
Natten har varit ganska angenäm för lilla
mej,för första gången på många,många år.
 
Fick nämligen ett par små rara tabletter
av en av flickorna som besökte mej igår.
 
Det va INTE sömntabletter kan jag meddela,
men väl en annan sort som fick min helvetiska
värk att för nåra timmar domna bort och inte
besvära mej som satan.
 
Den tanken jag sänder henne idag är inget
annat än rosenskimrande och hjärtlig ända
ut i nervsynapserna.
 
Tänk iaf vad lite sammanhängande vila kan
göra för en gammal kärring på randen till
sammanbrott och desperat trötthet!
 
Jorå,och sen fick jag sånt där spontanbesök
av Wille och hans mamma oxå,plus att vår
"Lilleman" kom och gjorde oss sällskap en
dryg timme på eftermiddagen med.
 
Imorr´n ska jag tydligen släpa med mej mina
ihoppysslade grejer och stå på marknad igen.
 
Som tur är,har vi toa på nära avstånd vilket
jag lär behöva.
Eländet i "Söderköpingstrakten" är nämligen
inte helt under kontroll än,och att pinka på sej
bland julshoppare har jag alls ingen lust med.
 
Vem minns en kissig "knalle" lixom!
(iaf inte ett minne som jag vill ge dom)
 
Myshörna i soffan och Wille kunde se på lite Tv igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0