1a Advent...men vem bryr sej!

Inte jag iaf!
 
Nån adventsljusstake finns det INTE
i mitt lilla place,och lika glad är jag
för det.
 
Hade för avsikt att tvätta bilen idag,men
det blev ändrade planer,så jag håller
tummarna för att det blir plusgrader
i veckan som kommer oxå.
 
Vore förvisso bra om jag kunde muta
nån till att fixa iordning Pärlan,men
man ska nog fan inte hoppas FÖR mycket.
 
Jag menar,det är ju så förbannat hektiskt
för folk nu som ska hänga upp julgardiner
och girlanger,rimma skinkor och baka
miljoners med saffransbröd i olika former.
 
Själv funderar jag på att bara klä en riktigt fin
midsommarstång och ställa mitt i vardagsrummet.
 
Det är ju lixom inte mer än 6 månader kvar,sen
är vi äntligen där igen!
 
Nån kreativitet till annat finns inte här och
verkar heller inte infinna sej.
Däremot har jag ont i halsen och ena örat.
Kanske är nån jävla bacill som smugit sej på.
 
Tur för mej att jag köpte vitlök på extrapris
häromdagen,ett par klyftor i örat och nåra
pressade som får rinna ner i halsen kanske
kan göra susen åtminstone på den fronten.
 
Ikväll har lilla mami bjudit in till en enkel
liten adventsmåltid,jag föredrar dock att
kalla´t för decemberträff,det där adventstjafset
gör mej nämligen helt och hållet gråtfärdig,
och det vore ju trist om jag satt och bölade
hela kvällen!
 
"Tänd gärna ett ljus,men glöm för fan inte att släcka"!
 
Midsommar snart,just det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0