Perfect day,perfect company

Igår va en onsdag vi lägger i lilla
minnesasken där vi förvarar härliga
minnen i sommartider.
 
Goda vännerna från Stockholm åkte
två timmar för att besöka oss och få
sej lite avkoppling i havsmiljö.
 
Och vilken dag det blev,vädret var
sådär alldeles utomordentligt härligt
och lagom,och matsäcken smakade
som den bara kan när man hör klucket
från vatten och en massa skratt blandat
med fiskedrag som plumsar i det blå.
 
Så fort vi kom fram,drog Stockholmspapi´n fram spöet,det fanns inte
en sekund att förlora.
 
Han fick fisk på kroken och lyckan va TOTAL,gladare Papi har
jag aldrig skådat faktiskt!
Faktum är att jag oxå fick på en gädda,men om man som jag
ofta hänger med stora hobbyfiskar´n,så gjorde jag ingen större
affär av det,man kan ju lixom ligga lite lågt ibland!
 
Stockholmsmami´n och 08-dottern valde att meta istället,och det va en fröjd
att se storstadsfolket så avslappnade och i total harmoni med naturen.
Dom behöver komma bort från avgaser och Seven eleven ibland.
 
Jag högg in på godaste Sub´en ever och njöt som vanligt över att
sitta med min kaffemugg och bara djupandas.
 
Såhär beter sej 08´or då det ska krokas av,dom vill inte kladda ner
finnaglarna ochh få gegga i akrylen.
Jag sa inget,iof för att jag själv inte kladdar vare sej med plasthandskar
eller utan.Jag bara skrattade och föreslog kirurghandskar istället.
 
Även stadsbarn behöver relaxa och ta´t lugnt ibland.
Förvisso är detta inget stressat barn,tvärtom.
Jag blev ändå glad i hjärtat av att se hur lycklig HON
blev då det nappade hela tiden.
 
Far & dotter,storfiskarna på vischan.
Jag ska fanimej kalla honom "sushikungen" från och med nu,han
ville nämligen ta med nåra firrar hem vilket han oxå gjorde.
Dom är för söta iaf,stadsborna alltså!
 
Gissa om flickebarnet fick jobba för att få in den här fångsten,vi kan kalla
honom "Brasse Brax",och gissa vem som nu innehar viktrekordet i 08-familjen!
Heja Matilda sa jag,du är banne mej bäst!
LYCKA i kvadrat som ni ser!
 
Finn en avvikelse,eller som man oxå kan uttrycka sej:
en "lantkrabba" bland cityfiskar!
Observera att lantbrabban INTE ens har "gäddhäng" :)
 
Gårdagens i särklass gladaste och mest nöjda unge.
SÅ nöjd att hon inte ens ville åka hem,så hon erbjöd sin mamma både
100,200 och till slut 50.000 kronor om hon bara fick stanna och sova kvar.
Man kan ju inte annat än fatta att hon ville det,att hänga med Majso en
hel dag,få napp stup i kvarten och en massa frisk luft i underbar miljö,
sånt är ju värt ALLA stålar i världen lixom!
 
När klockan närmade sej 21,va vi dock tvungna att bryta upp och traska
tillbaka till bilarna för cityfolket hade ju två timmars bilfärd hem ungefär.
 
Mycket nöjda och helt otroligt fulltankade med både
energi och havsluft,kramades vi "hej då" och bestämde
på stört,att det här gör vi om snart igen.
Då kanske det förvisso är höst,men även en fin höstdag
kan ju va alldeles underbar.Lite mera kläder och hetare
kaffe bara,så blir det ytterligare en dag att minnas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0