När man njuter för fullt

Igår styrde vi färden mot svärfars
lantställe i skärgården.
 
Där mötte vi upp svåger,svägerska
samt gamla vänner vi inte träffat
på ett par år.
 
Vi njöt i solen,åt gott och så fiskades
det naturligtvis lite då & då.
 
Sent kom vi hem igen,och det enda
som gällde då va sängen och min
sköna kudde.
 
Den här utsikten är det alls inget fel på,skulle verkligen inte
ha nåt emot att sitta där med morronkaffet VARJE dag!
 
Sen kom vännen från storsta´n,och det är ju bara att konstatera:
det där med skor efter omgivning,det vet dom ingenting om!
 
Barn & karlar tog båten ut för att prova fiskelyckan,men vi fruntimmer satt
lugnt kvar på land och pratade om viktigare grejer.
 
Vi passade på att ta varsitt glas rosé och kände ingen saknad
alls av dom andra när vi va själva!
 
Vissa hade inga hämningar alls och badade trots sjögräs
mellan fötterna och trots att bryggan skuggade solen,galningar!
 
Sen fanns det iof dom som roade sej på annat sätt,livsfarligt ju!
 
Så blev det då äntligen dax för grillat med alla tänbara tillbehör.
 
Till kaffet bjöds det på en ljuvligt god sommartårta som Anna från "sta´n"
hade bakat.Jag blev grymt imponerad av hennes konditorskills och bad
förstås om att få receptet för den där SKA jag oxå göra framöver.
 
När det började skymma,kom mamma älg fram och åt av havren
långt bort mot skogen.(kalven stod en bit bort)
Anna (från storsta´n) blev extatisk och nästan vrålade:
"fota Majso,FOTA,jag måste få den bilden av dej,såna där har jag
bara sett på Skansen"!!!!
Jag gjorde mitt bästa med långzoomen mellan skrattanfallen och
sa sen: "du kan ju komma och bo hos mej ett tag,så slipper du betala
entré till Skansen i fortsättningen"!
Ja tänk så exotiskt det kan vara!
 
Så va det sen dax att bryta upp,kramas och säja tack för en ljuvlig dag och
styra kosan hemåt igen.
 
Med den här bilden på näthinnan,kan ni ju fatta att det kändes mer än
härligt att lägga huvudet på kudden.
 
Tack ALLA som va med,ingen nånsin glömd ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0