Jävla teknikstrul

Igår förstår ni,när jag suttit en stund
här vid min lilla laptop,så bara dog
den och blev svart som natten.
 
Fucking great tänkte jag INTE,och
började felsöka på direkten.
 
Fick sen se,det jag trodde va problemet,
för sladden gav tydligen ingen ström till
lilla datorn.
 
Helt säker kunde jag förstås inte va,men
man önskar ju i såna stunder,att det ska
va så lätt åtgärdat som möjligt.
 
Psykbrytet va millimeternära,men så
påminde mej "Stora" om,att min lilla
mami ju har en exakt likadan dator
så varför inte låna hennes strömkabel
för att checka läget.
 
Just det,i min totala irritation hade jag
helt glömt bort hur nära dett eventuella
felsökningssvaret fanns.
 
Jag skickade Prinsen efter sladden och
när jag sen skulle plugga in den,halvblundade
jag och bad till högre makter.
(inte Tor med hammar´n dock)
 
JIPPIKAJEJ och HALLELUJA,det va BARA
min strömkabel som lagt av.
 
Eller bara och bara,jo,det kan man väl
faktiskt säja trots att födelsedags och doputgifterna
hopar sej som stora knölar i nacken.
 
Det HADE ju faktiskt varit mer tragiskt och
kännbart i den redan ekande plånkan,att
ha behövt fixa ny liten dator.
 
Nu måste jag bara fixa en ny och egen 
sladd,annars kan ni fetglömma att ni
får se det skrivna ordet HÄR framöver.
 
Och så trist vill ju väl inte ha det?
NÄ,just det!
 
På tal om nåt helt annat,så såg vi mamma älg och hennes unge igår.
Jag tror att hon har ensam vårdnad,för papin syntes inte till.Inte då iaf!
 
Lilla bebben gömde sej bra där i buskaget,men lite ser man.
 
Det som kan ha varit papiälg,honom såg vi da´n innan en bra
bit därifrån.
Och OM det va han,så tycker jag nog han är ganska taskig som
låter resten av familjen gå själva.Fast,dom kan ju ligga i en 
uppslitande skilsmässa vad vet jag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0