Inga planer alls!

Ibland kan måndagar bli ganska göttiga.
Som idag,inte ett skit finns planerat och
Prinsen spelar golf till sena kvällen.
 
M.a.o kan jag göra PRECIS vad som
faller mej in,om det nu gör det vill säja.
 
Jag försöker att inte tänka på att vi nu
är inne i augusti,för den månaden får
mej av nån märklig anledning att börja
känna melankoli och viss uppgivenhet.
 
Det är som om allt blir helt annorunda
så fort kalendern går från juli till just augusti.
 
Än har jag dock inte känt av det tack och lov,
om det beror på vädret ska jag låta va osagt.
 
I vilket fall somhelst,så ska jag INTE tvätta
idag,jag ska INTE städa och jag ska definitivt
INTE stå vid nån spis och laga mat.
 
Enda gångerna jag kommer uppehålla mej
i köksregionen är väl när bryggarn ska
laddas och laddas om.
 
Faktum är,att jag kanske tar fram nån gammal
bok som ligger och dammar i nåt av skåpen,för
på sommarn är det helt okej att läsa,sen är det
egentligen skitsamma VAD det är för skit.
Bara vetskapen om att jag varit lite lagom
boknördig är gott nog för mej.
 
Nu har jag inte tid med er längre,för kaffet är
urdrucket så jag måste fixa mera,men NI kan
ju alltid åka ut i skärgården eller ta itu med
tvätthögen om det behövs,jag ska bara vara!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0