Det va bara "myggjagarna" som fattades!

Fram med mygghatt och på med kaffet
sa Prinsen igår eftermiddag,nu drar vi
och fiskar ett tag.
 
Okej tänkte jag,vädret va ju stabilt och
vem vill missa en härlig stund vid vattnet
när nåt sånt bjuds lixom.
 
Visst,jag vet att det har varit mygginvation
just där vi brukar befinna oss,men hade jag
vetat HUR mycket dom fullkomligen tagit
över HELA placet,då vetifan om jag hängt på.
 
Jag har förvisso inga problem med mygg vad
bett anbelangar,men inte fan vill jag få ihop
till en hel kotlett bara jag andas lite lätt med
halvöppen mun precis.
 
Satan i sjöviken vilken irriterande fisketid
det blev igår.
 
EN jävla minut kunde jag fälla upp nätet
som hängde framför ögona,sen va det kört
igen för resten av kvällen!
 
Fullt påklädd (i värmen) och med myggkepan käckt på huvet!
 
Glöm att jag tog upp termosen och fällde upp nätet för
en trevlig fikastund här!
 
Som reaplan anföll dom från alla jävla håll,och den här bilden
är inte ens rättvis vad gäller mängden.Tänk hundra gånger
fler mygg....HELA tiden!
 
Det va ingen höjdare att fota och bara se en massa nät rakt
framför sej,så bilderna får ni ha överseende med om skärpa
och annat är lite hej svejs!
 
Det va en vacker kväll trots allt,och det får man ju tacka för!
 
Sug din jävel,SUG och dö på fläcken vrålade jag.
Jag va iof förbannat irro på asen,men givmild,det är jag ALLTID!
 
Prinsen gav sej inte i första taget,men jag blev bara mer och
kaffesugen,så jag fick tjata och SKRIKA för att överrösta myggen.
 
Men näerå,han bara stod kvar och kvar och kastade och
kastade,så jag fotade lite till.
 
Tänk om man hade kunnat ta av sej i linne och sluppit
dom jävla (mygg) asen,vilken fullträffstorsdag det varit då.
Men näerå,är det inte åska och regn,så är det invasion
av små ettriga äckel!
 
Som sagt,vi skulle haft "myggjagare" på oss,för mina skor va
iaf helt åt helvete fel valda för gårdagens fisketur.
Dom snarare drog till sej fäna istället för att jaga iväg dom!
 
Det mer än efterlängtade kaffet fick intas i bilen på väg hem.
Den som väntat på nåt riktigt gott,kan ibland få ha väntat
åt helvete för länge!
Jävlar så gott det smakade när det äntligen intogs!
 
Kvällen avslutades med en varm och vacker solnedgång.
Att jag sen resten av kvällen tycktes höra myggsurr vart
jag än vände mej,det är ju en helt annan historia!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0