Det tar sej i pysselboa

I helgen är det visst marknad som
en annan ska visa upp sina alster
på och mingla runt bakom bordet.
 
Ja,det vore ju förstås kul att få sälja
nån grej oxå.
 
Jag tycker såhär,att om man nu ändå
ska va med på såna evenemang,då kan
man inte bara komma med ett par saker.
Nej för tusan,då ska det ju va tilltaget
på det rejäla planet vetja.
 
Det finns väl inget tråkigare när man
kommer som besökare,om det bara
står nåra enstaka grejer på ett bord
och ser helt vilsekomna ut.
 
Just därför graverar jag så det glöder
i både händer och från kontakten nu.
 
På fredagkväll ska allt va packat,och
dessutom åtog jag mej att texta skyltar
som ska sättas upp lite varstans.
 
Funderar skarpt på om jag inte ska updata
med nåra små rara tavlor med text oxå.
 
Dom kräver förvisso oxå en hel del småpill
och så,men å andra sidan,det kan bli rätt bra
om jag verkligen lägger hela höften till.
 
Nu måste jag sladda in på min favvosida
och beställa nya stift oxå,det är fan inte
klokt som dom förbrukas.
 
Men innan dess,en rykande het mugg
kaffe och lite dagstidning på den numera
kylslagna ballen.
 
Hörs då gott folk!
 
Den här blev klar igår,en likadan gjorde jag förresten till
min kära systerdotter som faktiskt just idag BLIR 20 år.
Grattis till henne!

Nåra till kommer snart upp på andra stället ni vet:
www.majdesajn.blogg.se
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0