Back to life,back to reality

Samma dag som skolan börjar,och exakt
samma morron som Prinsen återigen skulle
upp i svinottan,så börjar Cindy gnälla satan
redan vid trehugget inatt.
 
"Tyst,sov,det är natt" väste jag som precis
hade slumrat in efter dagar av kalasande
och med mage som stor som luftballong.
 
Men näerå,hon gav sej inte den lilla fyrbenta
saken,så halv fem skuttade vi opp och ner i
gräset så hon fick uträtta det som tryckte på.
 
Och sen då,kunde jag somna om eller?
NÄE,jag låg bara och vred och vände
mej där i sängen,och kände,att nog fan
är det verkligheten och höstterminen som
sparkar igång med full kraft.
 
Blev lite sugen på en bit smörgåstårta,men
erinrade mej om att nu jävlar är det slut på
dom "sötebrödsdagarna",en nektarin kan du
ta istället din gamla frossare.
Så tänkte jag och blev genast inte alls på nåt
gott måndagshumör.
 
Dessutom kom jag på att just idag är det ju
tid bokad för nytt pass.
 
Vet inte om ni läst om han som fick ha ett
durkslag på huvet på sitt Id-kort,han tillhörde
visst den "Pastafariska" tron.
Så jag tänkte,att nog fan kan väl jag då få ha
min älskade kaffebryggare lite snyggt fastsatt
på min skalle när passfotot ska tas.
 
Jag menar,den "Gevaliska" tron är ju än mer
utbredd,bara lite knöligare att tillämpa.
Vi får väl se vad Farbror eller tant polis säjer.
 
Glömde ju bort att berätta igår,att Kelly minsann
fyllde 8 år,usch vad jag skäms som inte la upp en
Grattisbild på det lilla livet här.
Hon va så slut igår efter att vi firat "Lilleman",att
hon bara slocknade pang bom i soffan,och orkade
inte ens ta en liten bit av födelsedagstårtan.
 
Ni fattar ju att man inte vill störa nån som är såhär utslagen!
 
 
Bästa "lillebror" blev ju firad hos ena storasyrran,och sken ikapp
med solen bakom molnen när paketen kom fram!
 
Fåglarna satt på rad utanför och sjöng så vackert
för kommande 18 åring!
 
Med fast hand högg han sen in på mamis allra godaste
smörgåstårta gjord av MASSOR med kärlek dagen till ära♥
 
Naturligtvis bjöds det på kaffe med efterrätt/er oxå.
Längst fram står det sötsaker till gluten och laktosallergikerna
som "Stora" hade fixat.
 
Klicka er in här: http://tastemycake.blogg.se/ så får ni fler
och finare bilder,samt recept på smaskigheterna!
GÖR`T...NU =)
 
Avslutningsvis en bild på två "pappor",som ni
ser befinner dom sej i olika skeden i livet,men
en bebis är alltid en bebis! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0