Valborg med blandad korg

En sak är iaf säker,jag tänker INTE
stå och frysa arslet av mej vid nån
brasa och sjunga med studentmössan
nertryckt över pannan.
 
Nej då,då får jag fan blodstoppning
i hjärnan förstår ni.
Jag har ju fått så inihelvete mycket
mer innehåll och visdom däruppe i
norr,att mössan blivit för liten.
 
Däremot tänkte jag marinera lite kött
som Prinsen får grilla framåt kvällen,själv
håller jag mej inomhus i bekväma kläder.
 
Kanske blir det så att jag bjuder hit mamsen
och pappsen på en liten spontanare.
 
Egentligen va det tvärtom,att vi va bjudna
till dom,men eftersom jag är så förbannat
gammal och schleten just nu,så tyckte iaf
jag att det passade bättre tvärtom,dom är
ju fortfarande vid god vigör och raskar iväg
med lätta steg hit & dit.
 
I övrigt ska jag inte göra ett skit som tar
på krafterna idag,möjligtvis kladda på
lite mascara och ett streck kajal.
 
Ta´t lugnt nu med fyrverkerier och starkdricka
vetja,det är en dag imorron oxå!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0