En röst i natten

Tänkte att jag lika gärna kan skriva nåra
rader till er nu,för imorr´n (läs om ett tag)
har jag lixom inte tid.
 
Klockan 02.30 var ALLA åtta smörgåstårtorna
äntligen klara,jo jag fick beställning på en 
extra i em nämligen.
 
Såklart jag fixade det!
 
Faktum är att jag fick ovärderlig hjälp av
DLV som kom hit framåt kvällen.
 
Hon hackade och skar,skalade ägg och
hackade ännu mer!
 
Jag älskar mina vänner,jag har väl sagt
det va?!
 
Vi tog oxå faktiskt tid med lite kaffepaus 
på ballen oxå,det MÅSTE man göra,annars
blir det lätt tristess och så.
 
Sen iaf,när tårtorna var klara,då skulle jag "bara"
skära itu alla åtta kakorna och bre lite gottigt
emellan för smakens skull,men se då ville den
åttonde kakan inte alls spela i samma division
som jag.
 
Betedde sej som ett riktigt jävla svin såhär
frampå nattkröken,gick i tusen bitar skulle
man kunna säja,med "lite" överdrift men ändå.
 
Så,nu sitter jag här med en mugg kaffe och
väntar på att kakan i ugnen ska bli klar.
 
Ingen idé att hoppa i säng om jag känner
mej själv rätt,för då kommer jag inte kunna
ta mej upp om ett par timmar.
 
Förvisso är det just den här tiden jag brukar 
slumra in,men just nu är jag inte det minsta
pömsig faktiskt.
 
Just det,blev ju bjuden till grannen aka
"Hurtbullen" på lunch idag (igår),hon tyckte jag
behövde äta lite och inte bara stå med huvet
i byttorna.
 
Gulle henne den omtänksamma lilla raringen♥
 
På em messade även den andra grannen,aka
"Tightsbruttan",hon undrade om jag ville komma
över och ta ett glas vin,för hon är långledig.
 
Fick ju tacka nej förstås,men fatta hur jävla 
poppis man är ;)
 
Lovely!
 
Nu är kakan klar!
 
God morgon säjer jag väl till er då!
 
Hörs!
 
Fint dukat och alldeles förskräckligt trevligt hade vi där på lilla altaninen
ett stenkast härifrån!
Kaffe på maten ute i solen fick jag oxå.
Tack kära du♥
 
Som ni kanske fattar,så har jag varken orkat eller ens hunnit fota alla
tårtor,men den första som är vegetarisk kom iaf med på bild!
 
Och det där va bara toppen på smörgåstårtsberget!
 
Min älskade assistent och allt i allo♥
Notera gärna att vi NATURLIGTVIS har skyddshandskar på.
Allt för hygienen såklart.
 
Fick visst med en tårta till på bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0