Tiger,kalkon eller mittemellan

Östgötadagarna,smaka på den
om ni vill,eller Öschöttadagarna
som det oxå kan uttalas!
 
Helvete vad folk har vräkt i sej
kalkonmat i alla dess former,och
glass från lokala producenten,låtit
ungarna få kladd i fejsen och så
har det tjattrats med blandade dialekter.
 
Fast,öschöttskan hördes mest faktiskt!
 
Och då stoppade jag typ tamponger
i örona(hade inga bomullspads)och
stod bara tyst!
(mycket olikt mej,men iaf)
 
Det som har varit mer jobbigt än
lokala dialekten(hur fan det nu går ihop),
är alla som kommit fram och bah:
"Ameh hej,vad kul att se dej här,det
visste jag inte att du hade så mycket grejer"!
(dom sa INTE skit,så man hoppas ju på ärlighet) :D
 
Eh,joråsatte....och sen rotar man i hårddisken
som har en tendens att ständigt va överfull,eh,eh-
vem fan är människan,och hur i helvete känner jag h*n????
 
Det löser sej alltid när man ställer ledande frågor
eller kliar sej lite innanför pannbenet,men ändock,
hur jävla senil framstår man inte som!!!
 
Dagens summering:
Intäkterna räcker till en räkmacka(lyx)
och en halv limpa cig(inte taxfree för inom EU-big NO NO)!
 
Men jag har haft det najs,jävligt najs till och med.
Så,nu stänger vi gårdsbutiken för idag och blickar
framåt med tillförsikt,imorron är en ny dag och då
lär jag säkert stå där igen med kliande hårfäste och
blinka som ett stort frågetecken.
 
Nu är jag ju bedårande på alla sätt & vis,så jag
vet ju att jag är ursäktad,och det är ju kalkon-
jag menar KANON!
=))
 

Jag frågade inte om grismålning,man vill ju lixom inte framstå
som ett komplett svin! =D
 

"Kalkon-mamman" herself i egen hög person,ALLTID på språng!
 

Nämen,ser vi på-"Ulla" med alla sina ljus och nu oxå skålar med bilder & godis i
står bredvid mej!
"Fint som snus",förlåt,finfina LJUS! ;)
 

En av ALLA som jag iaf kände igen!
D.L.V den lilla snärtan♥
 

Naturligtvis visste hon inte att "Majsorazzi" va i farten,annars
hade hon såklart bländat med sitt leende!
(eller så ville hon bara verka mystisk och sval...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0