Månadens "Halleluja moment"

I ärlighetens namn är rubriken
helt fel,för det borde stått:
"senaste MÅNADERNAS halleluja moment"!
 
Ni kanske minns att jag diskuterade
den förbannade gräsklippningen med
HAN som numera fixar den runt denna
rara lilla fastighet,i dagligt tal kallad:
"Huset Gud glömde"!
 
HAN som back then stod och försökte
ljuga mej rakt upp i nyllet och påstå att
HAN minsann klippt gräset EN gång i VECKAN!
 
In my ass,som jag iof inte svarade honom då,
snarare:"Lilla gubben,backa bandet"!
 
Men iaf,då va,då sist när HAN märkte att
det inte va lönt att "jiddra med Majso",men
ändå försökte och ansträngde sej å det yttersta
att få MEJ ringa femhundrasjuttionummer OM
jag nu tyckte att gräset tyyyp verkligen va så jävla
otrevligt långt och behövde klippas (JOOOBBIGT ju),
och jag med min auktoritära mogna stil bestämde att
JAG ringer DEJ direkt,ändå gick med på att okej,du kan
slå en pling så slänger jag in klipparn o drar en repa DÅ´RÅ-
verkligen bestämde att HAN kommer när jag plingar!
 
Är ni med,eller tycker ni oxå att det
är som en sketen parodi!!!?
 
............
.............
 
HAN kom hit....EN gång efter det iaf.
 
Nästa gång va jävligt mycket senare,och då va,
DÅ när jag i detta fall skickat ett mess och bett
snällt,ytterst trevligt,då jävlar svarar snorungen:
 
"Jag kommer när jag har tid,du kan ringa Bosse"!!
 
GAH!
Vaddå JAG.RINGA.BOSSE!
(Bosse klipper föffan inte gräset!)
 
Ser jag ut som,och tror du jag är nån jävla
växeltelefonist,ELLER?????
 
Orka svara snorjärsar och få advokater
som kliar en i röven lixom.
Tack men nej tack,den förbannade skiten
har jag haft nog med p.g.a dårar in absurdum!
 
Punkt!
 
Däremot ringde jag VÄRDEN.
 
Just det,värden!
 
Och han bah:
-"Lugn bara,jag skulle ändå ringa BOSSE
i ett annat ärende,så jag säjer till,jag FÖRSTÅR
verkligen inte varför inte gräset klipps"!
 
Det här va nåra dagar sen,och BOSSE skulle
komma på momangen,för BOSSE huserar
nämligen inte alls många meter härifrån,och
BOSSE har ju faktiskt gräsmattan på avtal och
upphandling och faster och Guds jävla kusinmoster!
Fast,nu är det ju inte Bosse som klipper gräset.
 
Kom Bosses utsände nyss eller!
 
Inte fan vet jag,men nu Fuckinghallejävlaluja
är gräsmattan ÄNTLIGEN klippt!
 
Nu ska jag rulla mej i skiten som ligger därnere
och så ska jag KRÄVA fläckborttagning och
kemtvättsersättning,eller nåt!
 
Jag blir så trött,SÅ JÄVLA TRÖTT!
 
Nästan så jag blir allergisk!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0