My head is spinning round and round

Jobbigt!
Frustrerande!
Ledsamt!
Maktlöst!
Enerverande!
 
Skulle kunna skriva en miljon
adjektiv som snurrar i skallen
just nu,och som så har gjort.
 
Ibland vill jag bara trycka på STOPPKNAPPEN,
knäppa med fingrarna och kliva upp ur sängen
och kunna konstatera att ALLT jobbigt bara är
en radda mardrömmar.
 
Alla tampas vi med våra sorger,bekymmer
och problem,men ibland känns dom så jävla
övermäktiga att jag bara vill ligga i fosterställning
och skrika tills jag blir hes.
 
Jag vill skrika ALLA fula ord jag kan och ännu
fler därtill,jag vill slå sönder all inredning och
gråta som ett litet,litet barn bara för att jag känner
mej så inihelvete maktlös.
 
Jag KAN sätta ord på mina känslor,jag KAN
gråta och jag kan svära,men frustrationen i
att inte kunna förändra allt,gör mej lessen
ända in i hjärteroten.
 
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
Men,det är bara att streta på,kämpa lite till
och försöka hitta och ta vara på alla små
guldkorn som faktiskt finns och göra det allra,
allra bästa av varje dag.
 
Var rädda om er,och ta för fan ALDRIG
nåt för givet!
 
"Kram" ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0