Synd att jag inte dokumenterade då!

Varför byta däck i september när man
kan spara på dom förbannade dubben
till senare lixom!
 
Nu äre iaf klart och färdigt,och som den
enastående blixt jag är,va däckskiftet
gjort i ett nafs.
 
Tror fanimej att jag har nytt rekord i
däckbyte,glömde förvisso både att
klocka och fota så ni får helt enkelt
tro mej.
 
Bra kärring (läs:27 plussare)  reder sej
alldeles utmärkt på egen hand,även om
Prinsen va en bit ifrån.
(han bytte ju på sin bil)
 
Det enda jag bad honom om va att
efterdra så jag är på den säkra sidan.
 
Iof har jag ju styrka som världens
starkaste MAN,eller Pippi om så önskas,
men ändå,jag vill ju att Prinsen ska få
känna sej lite behövd oxå!
 
Och när vi ändå är inne på kärringar som
klarar sej själva,så kan jag berätta min
syn på den saken.
 
Grejen är den,att jag MER än utmärkt skulle
klara mej utan en karl,och då menar jag rent
allmänt alltså.
 
Det handlar INTE om att vilja leva ensam eller
att jag är för stolt för att be om hjälp.
 
MEN,att ha en karl för att man inte klarar av
the basic vardag........
SÅ.JÄVLA.INTE.JAG!!!
 
Såntdär jävla tjafs & trams om "kvinno"
och "mansgrejer",för mej är det förlegat
och fan så nervärderande.
 
Vem har sagt att bara killar/karlar kan vissa
grejer och vice versa?
 
Och JA,såklart att killar/karlar är starkare i
vissa situationer,men därifrån till att behöva
utmåla sej som den mest oskarpa kniven i
lådan bara för att lixom,där går iaf MIN gräns!
 
Jag kan om jag VILL,och det jag absolut inte
skulle klara av ber jag isf hjälp om.
 
Jämställdhet är så mycket MER än att dela
på disk,tvätt & städning.
Iaf för mej!
Och så vägrar jag placeras i "stenåldersfacket"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0