Kära vänner

Nu har Majso rullat en sisådär
400 chokladbollar i olika smaker
och storlekar.(drygt)
 
Packat in & ut ur bilen,ställt upp
sina marknadsgrejer och sitter
nu med en stor mugg kaffe.
 
Imorron drar årets andra juljippo
igång,och jag konstaterar som så
jävla många gånger förr,att jag har
alldeles för MÅNGA saker.
 
Det hade varit mer rimligt om jag
haft typ 10 bord till förfogande,
problemet är bara att varje bord
med diverse omkostnader landar
på runt 1000 kosingar för 3 dagars
knalleliv!
 
Och det vore ju förbannat dumt att
slänga så mycket pengar till tomtens
grötkonto,han får ju ändå så det räcker
när han far runt med renarna framöver.
 
Vore ju synd om han kräktes i var &
varannan skorsten lixom!
 
Men iaf,högst troligt är nu att jag glömt
och glömmer nåt imorronbitti och då
kan inte ens fem kilo kaffe hjälpa mej!
 
Huvudsaken trots allt,är att jag inte
glömmer åka och lämna hundarna
på helgkollo,det vore ju trist för dom
att sitta på hallmattan hela tiden menar jag!
 
Saffran,en riktigt julig smaksättare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0