Fixardag med kaffegäster

Sätt fart för tusan!
 
Så sa jag till mej själv och
satte förstås igång med mina
tavlor modell mindre,men ack
så jävla tidskrävande.
(fast kul förstås)
 
Hade just börjat,så stod mamsen
i farstun,fikasugen och med håltimmar
som syslöjdsfröken en bit bort.
 
Fram med godaste hembakta och
sen blev hon serverad både vanligt
kaffe och lite finare smaksatt.
 
Naturligtvis kan jag göra flera saker
samtidigt,jag menar,hur jävla svårt
kan det va att måla/texta/dekorera
OCH prata samtidigt lixom!?
 
Ingen tid får gå till spillo när jag
väl fått igång mej.
 
När mamsen va redo att gå,möttes
hon i dörren av D.LV som oxå tog
denna regniga och gråmulna måndag
till att förgylla mitt "ateljékök".
 
Jag fortsatte självklart på den inkörda
fixarbanan och blandade gips och
dekorerade mellan fikadrickande och
MASSOR av härligt tjatter.
 
Även D.L.V fick samma kaffesorter
som mamsen tidigare blivit serverad.
 
Jorå,och nu sitter jag fortfarande med
mina små alster (kanske inte för stunden),
och fixar som bara jag kan!
 
Det blev en bra start på veckan.
 
Och trots att jag skrev om den förbannade
juligheten tidigare idag,så va det ändå
oundvikligt att inte prata lite smått om
kommande aktivitet nämligen stundande
och traditionella "Lilljulen".
 
Eller "Trekanten" som vi fortsättningsvis
kommer kalla den!
 
Av dom enkla anledningarna att vi är just TRE,
och för att ta bort den jävla julhysterin som lätt
smyger sej in under skinnet,precis som klamydia
kan ha en tendens att göra.
 
Och hur kul är det på en tvåskala?
 
Fråga inte mej föffan,jag vet väl inte,
men jag antar att det inte alls är trevligt.
 
Jag kunde iof ha skrivit Ebola istället för
Klamydia,å andra sidan,hur många har
haft det?
 
ELLER!!!
 
Mamsen tyckte specialkaffet va jättegott,hade bara fattats
annat med tanke på att varje droppe kostar skjortan.
(nästan iaf)
 
D.L.V finsmuttade och samtyckte med ömma modern,
"Åh vad gott" sa hon och jag trodde på´na!
 
Bara så ni inte tror att jag inte gör det jag säjer!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0