Spridda vindar & lite middagstips

Vi går mot eftermiddag,redan!

Dagen har so far bjudit på
lite blandat om man säjer så.

På förmidda´n försökte jag
börja organisera alla mina
attiraljer som i sej ligger i
väldigt spridda skurar.

Gick sådär,för vid 11 hugget
fick jag besök,vilket jag iof
visste att jag skulle få,men
lik förbannat glömt bort tills
det va 10 minuter innan
sagd tid.

M.a.o hade jag turen att kunna
skjuta upp allt plockande.

Lucky me!

Sen fick jag dessvärre reda på,
att en väns ena närstående inte
alls mår bra,och sånt gör en ju
alltid bedrövad och ledsen i lilla
hjärtat,för det finns väl inget värre
än när ens nära & kära inte är okej.
(om DU läser här,vill jag bara tala
  om,att mina tankar finns hos er)

Just det,sen drog jag en repa förbi
en annan vän,som har och haft det
ganska körigt en tid.
Tänkte som så,att lite fredagskramar
på ett gulligt kort och en påse med
lite blandat kanske kan va lite
uppmuntrande.

Till råga på allt var hon hemma,för
som lök på sillen hade hon spytt och
var verkligen ur gängorna idag!
(ibland prickar man dubbelrätt minsann,
  och om DU läser det här,så Krya på dej fort)

Men iaf,sen va det helt plötsligt
dax att återigen slira in på dom
där berömda funderingarna om
VAD,just det,VAFAN ska man fixa
för käk tills ikväll!!!

Ständigt denna jävla dåliga fantasi
när den som bäst & förvisso alltid
behövs som mest!!

Känns på nåt sätt som om jag borde
vant mej nu,med över 24 år framför
spisen med slevarna i högsta hugg.

Men näerå,och kanske just därför
börjar jag fanimej tröttna på´t!

I vilket fall somhelst,så plockade
jag fram lite kycklingfiléer och
gjorde som så ofta annars en
"spontan-Majso".

Verkligen inget speciellt,men vem
fan kan va på TOPP jämt lixom.

Förresten ska det ändå käkas upp
på mindre än en halvtimme,så
VARFÖR stå och engagera sej i
timtal då!

Det finns ju roligare saker att
isf lägga tiden på,bloggeri och
tömning av BiB t.ex!

Skål & Heja SVERIGE!


Stekt kycklingfilé i bitar(gott kryddade förstås),blandad med
knaperstekt bacon samt två klyftor pressad vitlök.
Över detta klickade jag vitlöksost och avslutade med...


...riven ost,givetjävlavis!

Bara att gratinera & njuta vartefter!
(läs:till hockeyn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0