Blandad lördagskompott

Igår när jag som bäst stod på
förmiddan och förberedde
käket till kvällen,kom "Stora"
farande ut till mamsen.

Hon tyckte att jag skulle ta ett
litet break,så det gjorde jag,och
så åkte vi iväg en stund.


Kollade på lite kläder...


Hälsade på en liten sötnos i djuraffären!
(innehavarens lilla hund)


Käkade glass ute i solskenet,även om det blåste rejält.


Poserade lite i nån gammal antik & lumpbod!


Gick förbi och kollade på lite fotboll där den här lilla
minivarelsen och hennes lag spelade.


Minivarelsens lilla mamma kom oxå förbi,så
vi kramades lite.


Sen hastade jag hem och dukade lite enkelt inför kvällen
då det skulle komma vänner på besök.


Det blev ganska trevligt faktiskt,med små enkla medel!


Under tiden kycklingpajen stod i ugnen,fixade jag till en
enkel liten sallad.


När maten va uppäten satte vi oss i soffan och spelet
kunde börja.
(tänker INTE säja vilka som kräver revansch!)


Efterrätten för kvällen blev vaniljpannacotta med hallon
och riven choklad,till detta kaffe förstås!


Helt plötsligt hade klockan slagit
jättemånga dingdong,så gästerna
tackade för sej och vi tackade dom
för en väldigt najs lördagskväll.

Och hör & häpna,jag gav blanka fan
i disken då,så ni kan ju gissa hur kul
jag ska ha snart!

Jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0