"Nån" ska visst åka buss hem

Guess whooo?

Just det,den "kanske" lite
rund-under-fötterna-darlingen!

Men vaddå,att jag inte brassar in
och hämtar den lilla rymmaren
kanske ni tänker nu.

Ameh vaddå svarar jag,jag skjutsade
ju IN det lilla älsklingsstycket förut,
räcker inte det kanske!?

Och vaddå,vaddå!

Han har ju stor erfarenhet av pendeln,
way back then när han bodde i kungliga
hufvudstaden,så det lär BARA bli jätteskojsigt
för honom att åka buss såhär på nattkvisten.

Buss genom mörkt landskap med en
massa pling och stopp och kanske
en & annan överförfriskad tonåring.

Å andra sidan,vad är alternativet lixom!?

Hoppa på bussen eller traska ett
par mil...utan smil!

"Welcome home honey",snart ska
vi ha en redovisning av kvällen.

Bara för att jag kräver det,inte för att
jag bryr mej eller är nyfiken.

Inte alls faktiskt!
(fingers crossed)   ;))

"En busschaufför,en busschaufför-
  det är en sån som bussen kör"!
  (förhoppningsvis)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0