Man får bita ihop & gå vidare

För helvete,det går ju inte att böla
hela kvällen,så tänkte jag och drog
tre snabba i första bästa skjortsnibb.
 
Ge dej ut i friska luften,så kanske det
kommer en skur eller tre.
 
Mycket riktigt,lagom när irritationen
lagt sej,så blev jag sur igen.
Eller blöt om man så vill!
 
Jag hade först tänkt att dränka mina
sorgliga besvär,men sen såg jag att
det inte fanns nåt groggvirke,så jag
tog en nektarin och knaprade loss istället!
 
Funkade kanske inte alls på samma sätt,
men det är ju så förbannat nyttigt säjer
dom som vet!
 
Men iaf,nu ska jag rensa svamp,för det
va i skogen jag befann sej när nån
"däruppe" såg till att ösa ner en redig
skvätt vatten,typ en deciliter,men ändå!
 
Lite glad blir man allt när man ser dom små rackarna!
 
Och när jag ändå va skapligt het men ändå lite sur i dubbel bemärkelse,så
kokade jag ihop lite marmelad!
Inte för att jag själv gillar´t,men jag kan ju alltid bjuda svärmor på lite
till frukostmackan när hon kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0