Lite är mer än inget

En liiten,yttepytte bit har jag
iaf kommit so far idag.
 
Tvätten klar-check!
Matinköp klart-check!
Vinet på kylning,japp-check!
Svampen packad och fryst-check!
Balkongstolar uppfräschade-check!
 
Nu ska jag bara sätta igång med
smörgåstårtan som jag bestämt
mej för att bjussa svärmor på
imorron när hon kommer.
 
Grillat med en sallad hade iof varit
jävligt mycket smidigare,men ändå,
det känns lite tradigt tycker jag.
 
Baka tänker jag däremot inte alls
göra,nåt måtta på fjäskerierna får
det fanimej vara.
 
Och förresten,hur jävla le är inte
svärmor på kakor och bakverk,hon
som var gift med en bagare i miljoners
år back then.
 
En nektarin kan hon få till kaffet,för
det har jag sett till att köpa hem.
 
Och duger inte det,så kan hon få lite
mörk choklad att knapra på,då lär
hon bli jättelycklig och ännu mera
kär i mej än hon redan är!
 
"Så får det bli"!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0