SÅÅ jävla skönt...

...det va,att slippa slakta en
gris,hängmöra och stycka
upp fanskapet en fredag,bara
för att det SKA käkas kött.

Ha,ha,ha-nä gu´bevars så
jävla skönt OCH smidigt jag
gjorde´t för mej med bara
varma mackor.

Nu behövde jag ju endast baka
långfranska,skiva den och kladda
på svampstuvning resp.skinkgojs
till den varianten.

VA!

Tror ni jag är helt jävla dum i
huve´t och står en fredagseftermiddag
med brödbak!!!!

Skärpning för tjyven,dom dära brödskivorna
finns det STOOORA bagerier som bakar ju.

Men osten,osten la jag på med varsam
hand,alldeles,alldeles själv!
(& gojseriet fixade jag förstås!)

Och nu tar vi det igen:
Utan ost är det dömt att misslyckas,
och det vill man så fan heller en helig
fredagskväll i månaden januari.

Nu ska jag för övrigt lyxa till det
med en Panna Cotta(hemgjord som fan),
för man kan inte BARA käka avocado!
(även om det är dödens gott)


Lite variation skadar inte,som flickan sa
när hon tog på sej udda strumpor!



Köpestuvning är för töntar,vi fredagsgourmander
kör med ÄKTA (egenplockad) vara & långsamt fräs!

Annars kan man lika gärna käka ravioli på burk,
det är oxå bäscht,fast med färgat inslag!


Majso Mannerström har jävligt många stjärnor,jag menar
"ostskivor" i Guide Michelin.
Eller GUIDE MAJSOLINE som vi kallar´t här hemma!


Amen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0