Åh vilken da´-vilket underbart SPA!


Prick 07.40 körde vi på färjan för en snabbtur
över till andra sidan!
Som vanligt va den förbannade tax freen stängd!!
Skitfärja! ;)


Parkerar bilen fort som fan,för nu suger kaffetarmen
nästan musten ur mej,det va ju ändå två timmar
sen jag drack!


Tjena hej (igen),fast det va sisådär 25 år sen sist.
Då jobbade moi här minsann!


Här hade vi tyvärr inte tid att sitta och leka bland
kuddarna,vi skulle ju för fan direkt till frukostbuffén!
Skynda,skynda! (som Gunde hade vrålat!)


Lastade på lite smått & gott,och så KAFFE förstås!


Utsikten från frukostbordet gick inte av för hackor den heller!


När vi suttit och käkat & pratat i över en timme,var
det bara att följa spåren mot SPA-avdelningen!


Av med kläderna och på med badvänligare outfit.


Joråsatte,det va ju som sagt ett tag sen "Beach 1986"
om man säjer så!
Jävla tur att man inte kände igen nån på avdelningen då!!
(vaddå ansträngt leende,s.k fejk)


"Stora" tog täten och jag halade förstås upp kameran.
Hon bah: ameh hallå,vi ska bubbla och inte bara ta kort!
AMEH HALLÅ,svarade jag,JAG har faktiskt en blogg! =))


Bråviken visade även två trappor ned upp sin finaste sida och vi bah i kör:
Åh,åh va vackert!


Värsta snyggaste badrocken som ni ser,and guess what?
Den fick man ta hem!
Lagom "African style" sådär!
Eller, "Hakuna Matata" som afromorsan sa!
Synd bara att jag glömde bongotrumman hemma..


Så klev vi till slut ner i den varma och gosiga bubbelpoolen.


Jag slängde ut mina köttbulleben och bara njöt i fulla drag!


Fortsatte fota,och...


...och njöt ännu mer av utsikten!


Kunde lixom inte få nog av utsikten,och sket
fullkomligt i att Beach 2012 närmar sej!
(helt ok för såna med taxben att göra det,tack & lov)

Faktum är,att det kom ner en valross och
gjorde oss sällskap,så just där och då la
jag allt vad kalorier och fett heter på hyllan!

Å andra sidan,så kan man som ni vet och som
jag berättat,skylla ALLT på ungarna.
OCH,jag har ju faktiskt fått tre,även om det
va ett "litet" tag sen den sista!!!(typ 16 år sen drygt)
(men det vet ju inte dom jag inte känner,så vem bryr sej!)  =D


När bubblandet va klart tog vi åter plats at the seaside
och tankade lite vitaminer i form av att se solen.

Nåra snabba tag i den kallare poolen och så va det
dax för massage!


"Stora" var först ut,så hon satte sej en stund (1½ tim.)
och bara relaxade när jag gick iväg för total genomgång!


Mysigt & välkomnande rum med soft avslappnande musik
som spred sej och la sej som bomull i öronen!


Världens underbaraste massös,som i 90 minuter knådade
mej från topp till tå.


Trött men totalt avslappnad som en gammal gnu,tackade
jag för min "julklapp" och sen begav vi oss hem igen efter
en underbar
och alldeles ljuvlig SPA-dag!


Samma trappa som flera timmar tidigare,men fulltankade
med extraenergi och aningen möra och skönt sega.


Jag gjorde mej ingen brådska,och va jävligt glad över
nyårslöftet jag INTE gav,så lite snabbnikotin satt finfint
innan vi hoppade in i bilen!


Hade inga större förhoppningar om att tax freen skulle
va öppen på vägen hem heller (ca 4 minuters överfart),så
jag gladdes åt att vädret ändå höll sej i schack!


TVÅ jävla minuter senare kom jag på att det va (är) freda´n
den 13:e,och vad säjer man???
Jävla vädergudar att balla ur nu lixom!


Men som den obotliga optimist jag är,och energiboostad
som jag var,så sket väl jag i att rutan snöade igen!

INGENTING kan ta ifrån mej välmåendet jag känner nu!

"What a lovely day" I say!
                ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0