Matlagning & lite otrohet som krydda

Tänka sej att det redan är
fredag igen,det är ju fan vad
dagarna fullkomligt flyger förbi.

Det kan dom iof få göra nu fram till
april,maj eller nåt.
Sen,om jag får önska,så vill jag ha
två månader juni & två månader juli.

Helst dubbla maj oxå när jag tänker efter.

Så man riktigt hinner njuta och göra
allt det där man INTE gör när man är
introvert och insnöad under vinter-
halvåret menar jag.

Nu skulle jag förvisso inte prata om
årstider och snö och sån skit,jag ville
bara tala om att jag även idag,eftersom
det nu är fredag,ska käka lite sen.

Då är det ju förbannat bra oxå,om man
har fixat nåt att käka.


Ytterfilé med creme fraiche & vitlöksosttäcke!


OST,OST för fan,det MÅSTE man ha!
Och så lite persilja så det inte ser så bäscht ut.


Till detta serveras potatisklyftor med olivolja och
äkta grekiskt flingsalt.


Ser väl ganska fresh ut va!
Sallad vet ni ju hur det ser ut,så den skiter jag i att visa!


Kom väl på jävligt sent,att det hade varit smaskigt med
lite Pannacotta till kaffet efter maten,så jag kokade ihop
ett par stycken.
Givetvis har jag vit choklad i,allt annat är mesigt ju!


Om man är lite smart (som jag),så ställer man Pannacottan i
iskallt vatten ett tag innan den åker in i kylen.
Då behöver man inte oroa sej för att den INTE stabbar till sej
ifall man är lite sen i planeringen!


Sen va det ju det här med lilla otroheten!
Vi får väl se om h*n är värd att prasslas med ibland!


Chill,skål & mysig fredag på er!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0